Medlemskap hos Naturkompaniet:

  • Medlemskapet i kundklubb 365 är kostnadsfritt

  • Medlemskapet har ingen bindningstid och du kan när som helst begära att avsluta ditt medlemskap

  • För att registrera medlemskap måste du vara folkbokförd i Sverige

  • Medlemskapet är personligt

  • Dina köp registreras via ID-handling, inget medlemskort ges ut

  • Kundklubb 365 är en nationell lojalitetsklubb och du kan endast få bonus på köp genomförda hos Naturkompaniet i Sverige

Ansökan om medlemskap:

  • Du registrerar och ansöker om medlemskap på www.naturkompaniet.se

  • Du kan när som helst begära att avsluta ditt medlemskap. Det gör du genom att kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Bonuspoäng:

  • Du får bonuspoäng från första kronan och för varje krona du handlar för

  • Alla köp är bonusgrundande, förutom vid köp av presentkort. Betalning med presentkort ger bonuspoäng

  • I början på nästkommande år görs en avräkning. Har du då samlat ihop 2000 poäng, dvs handlat för minst 2000 kr under föregående kalenderår får du en bonuscheck skickad till dig via e-post

  • Bonuscheckens belopp baseras på 2% av ditt totala köpbelopp under föregående år

  • Vid eventuell retur kommer motsvarande belopp/bonuspoäng att dras av

  • Bonuschecken skickas i början av nästkommande år och är giltig i ca sex månader

  • Bonuschecken går inte att växla in mot kontanter 

Så använder du din bonus:

När du handlar i våra butiker och vill använd din bonuscheck måste du själv meddela detta. På hemsidan måste du knappa in bonuschecken under betalningsmetod Presentkort/Bonuscheck i kassan.

Stöd till ett natur- eller miljövårdsprojekt

Medlemskapet innebär också att du är med och skänker ett bidrag till Naturkompaniets årliga natur- eller miljövårdsprojekt. Av alla dina bonusgrundande köp, går 1% av beloppet till projektet. Varje år väljer vi ut några kandidater på projekt som sedan du som medlem får vara med och rösta fram den vinnande kandidaten.

Hantering av personuppgifter:

Vid en beställning eller registrering för medlemskap i vår kundklubb 365 uppger du personuppgifter såsom namn, personnummer, adress och telefonnummer. I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Naturkompaniet AB lämnar inte ut personuppgifter till tredje part utan för EU (EES). Där emot kommer vi att uppge ditt namn och din adress till tredje part för att din beställning och medlemskapsinformation ska kunna levereras till dig (t ex Posten). Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig.

De personuppgifter du lämnar till Naturkompaniet AB hanteras med största respekt och enligt Personuppgiftslagen SFS 1998:204 och EU Direktivet 95/46/EC. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Vi behöver dina personliga uppgifter för följande ändamål:

  • Om du vill skapa ett personligt konto på www.naturkompaniet.se (t.ex. ditt namn och e-postadress)
  • För att kunna behandla din beställning (t.ex. ditt namn, adress, födelsedatum och bankuppgifter)
  • För att via SMS och e-post kunna avisera om leveransstatus (t.ex. ditt mobilnummer, e-postadress)
  • För att kunna kontakta dig i händelse av något problem med leveransen av din order (t.ex. e-postadress, telefonnummer) 
  • För att när nödvändigt kunna göra kreditkontroller (t.ex. namn, adress, födelsedatum)
  • För att kunna beräkna och skicka den eventuella bonus du har rätt till som kundklubbsmedlem (t.ex. namn, köptransaktioner, personnummer, e-postadress)
  • För att kunna skicka marknadsföring t.ex. nyhetsbrev och våra magasin (t.ex. din e-postadress, ditt namn och din postadress)