Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 1
        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 2
        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 3
        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 4
        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 5
        • L.I.M PROOF JACKET WOMEN 6
        1 / 6
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Haglöfs
        L.I.M PROOF JACKET WOMEN Dam - Skaljacka

        Art.nr: 2096283

        Superlätt, tunn och packbar 2,5-lagers skaljacka. Perfekt att packa ned i ryggsäcken på alla vårens och sommarens friluftsäventyr där låg vikt och låg packvolym önskas.

        Välj färg:
        dark ocean

          Välj Storlek
        Online Finns i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Lätt och smidig skaljacka

        Superlätt, tunn och packbar 2,5-lagers skaljacka. Perfekt att packa ned i ryggsäcken på alla vårens och sommarens friluftsäventyr där låg vikt och låg packvolym önskas.

        L.I.M Proof Jacket är en 2,5 lagersskaljacka där membranet är laminerat till yttertyget och istället för en så kallas backer som innertyg finns istället ett skyddande printtyg. Yttertyget är behandlat med fluorkarbonfri, smuts- och vattenavvisande DWR.

        I korthet

        • 2,5-lagers skaljacka från Haglöfs
        • Ventilerande 
        • Atletisk passform/nära passform
        • Reflexdetaljer
        • Åtsittande huva med resår runt öppning
        • Elastisk i ärmslut och nedtill 
        • Fluorkarbonfri impregnering
        • Två handfickor med dragkedja
        • Notera att dragkedjorna inte är helt vattentäta

         

         

        Video
        Video

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Analys av miljömässig och/eller social påverkan

          Vilken påverkan har produkten genom sin livscykel? Detta är viktigt för företag att veta för att kunna prioritera, sätta upp konkreta mål och förbättra.

          Vi ger poäng till produkter där en komplett, eller delar av en, livscykelanalys (LCA) är tillgänglig. En livscykelanalys är en beräkning av det ekologiska fotavtrycket eller en beräkning av miljömässig/social påverkan.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        XS
        Vikt
        220 g
        Viktreferens
        i storlek M
        Material
        PROOF™ 2.5 lager (100 % Polyamid 20D, 76 g/m²)
        Membran
        Mikroporöst membran
        Innermaterial
        Print istället för en backer
        Lager
        2,5-lager
        2-vägs dragkedja fram
        Nej
        Ventilationsdragkedjor
        Nej
        Huva
        Ja
        Ventilation
        20000 g/m²/24h
        Vattenpelare
        20000 mm
        Produktserie
        L.I.M
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Cirkularitet, Analys av miljömässig och/eller social påverkan, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhet
        Fluorkarbonfri impregnering
        L.I.M PROOF JACKET WOMEN

        Beskrivning

        Lätt och smidig skaljacka

        Superlätt, tunn och packbar 2,5-lagers skaljacka. Perfekt att packa ned i ryggsäcken på alla vårens och sommarens friluftsäventyr där låg vikt och låg packvolym önskas.

        L.I.M Proof Jacket är en 2,5 lagersskaljacka där membranet är laminerat till yttertyget och istället för en så kallas backer som innertyg finns istället ett skyddande printtyg. Yttertyget är behandlat med fluorkarbonfri, smuts- och vattenavvisande DWR.

        I korthet

        • 2,5-lagers skaljacka från Haglöfs
        • Ventilerande 
        • Atletisk passform/nära passform
        • Reflexdetaljer
        • Åtsittande huva med resår runt öppning
        • Elastisk i ärmslut och nedtill 
        • Fluorkarbonfri impregnering
        • Två handfickor med dragkedja
        • Notera att dragkedjorna inte är helt vattentäta

         

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Analys av miljömässig och/eller social påverkan

          Vilken påverkan har produkten genom sin livscykel? Detta är viktigt för företag att veta för att kunna prioritera, sätta upp konkreta mål och förbättra.

          Vi ger poäng till produkter där en komplett, eller delar av en, livscykelanalys (LCA) är tillgänglig. En livscykelanalys är en beräkning av det ekologiska fotavtrycket eller en beräkning av miljömässig/social påverkan.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        YouTube
        Video
        YouTube
        Video

        Tekniska detaljer

        Storlek
        XS
        Vikt
        220 g
        Viktreferens
        i storlek M
        Material
        PROOF™ 2.5 lager (100 % Polyamid 20D, 76 g/m²)
        Membran
        Mikroporöst membran
        Innermaterial
        Print istället för en backer
        Lager
        2,5-lager
        2-vägs dragkedja fram
        Nej
        Ventilationsdragkedjor
        Nej
        Huva
        Ja
        Ventilation
        20000 g/m²/24h
        Vattenpelare
        20000 mm
        Produktserie
        L.I.M
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Cirkularitet, Analys av miljömässig och/eller social påverkan, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhet
        Fluorkarbonfri impregnering
        Art.nr
        2096283

        Storleksguide

        L.I.M PROOF JACKET WOMEN
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        0
        0 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress