Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • M' S ESSENTIAL BOXER BRIEFS - 3 IN. 1
        1 / 1
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        Outlet
        a greener choice

        Patagonia
        M' S ESSENTIAL BOXER BRIEFS - 3 IN. Herr - Funktionsunderkläder

        Art.nr: 2049203

        Kalsong i boxermodell som känns sval och torr mot huden. De har gylf, platta sömmar vilket minskar risk för skav och behagligt resår i midjan.

        299 kr
        Rekommenderat pris:  369 kr

        Prisinformation

        1.
        299 kr
        Nedsatt pris, vanligtvis tillämpligt för utgångna eller föregående säsongers produkter.
        2.
        369 kr
        Rekommenderat försäljningspris: Det pris som tillverkaren av produkten föreslår att den ska säljas för.
        Välj färg:
        fathom: forge grey
        %
        M' S ESSENTIAL BOXER BRIEFS - 3 IN. Herr - Funktionsunderkläder - FATHOM: FORGE GREY
        +

          Välj Storlek
        Online 1 st i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Boxerkalsonger från Patagonia

        Kalsong i boxermodell som känns sval och torr mot huden. De har gylf, platta sömmar vilket minskar risk för skav och behagligt resår i midjan.

        I korthet

        • Gylf och platta sömmar
        • Behagligt resår i midjan
        • Kalsongerna säljs styckvis (3 IN i produktnamnet betyder inches, längden är alltså 3 inches=alltså cirka 7,5 cm)

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Förbättrat ekologiskt fotavtryck

          Ideén bakom konceptet ekologiskt fotavtryck är att mänskliga aktiviteter och tillverkning av exempelvis produkter har en påverkan på land, vatten och luft. Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med ett lägre ekologiskt fotavtryck än andra liknande produkter.

          Det lägre ekologiska fotavtrycket kan vara ett resultat av en förbättrad tillverkningsprocess genom exempelvis minskad vattenanvändning, CO2-utsläpp, eller energianvändning. Ett exempel är spin-dying där färgpigment tillsätts direkt till återvunnen polyester. Detta minskar vatten- och kemikalieanvändningen i tillverkningsprocessen avsevärt.

          Poäng ges även om minst hälften av produktens huvudmaterial har tillverkats på ett hållbart sätt, i linje med kriterium 1 och 2. Användning av återvunna syntetiska material minskar till exempel beroendet av fossila råmaterial.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med certifierade växt- eller djurmaterial som har en lägre negativ påverkan på natur, människor, och djur jämfört med andra material. Minst 30% av ett huvudmaterial måste komma från en hållbar och ansvarsfull källa.

          Material som accepteras inkluderar exempelvis certifierad hållbar bomull (t.ex. GOTS), linne, läder, dun (t.ex. RDS) eller ull (t.ex. RWS). Även material som viskos tillverkat av hållbart producerade råmaterial, som Lyocell/Tencel med FSC certifierade cellulosafibrer, tas i beaktande.

          I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrixa av Textile Exchange.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        S
        Vikt
        91 g
        Material
        95 % Tencel® Lyocell, 5 % spandex jersey
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Förbättrat ekologiskt fotavtryck, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        M' S ESSENTIAL BOXER BRIEFS - 3 IN.

        Beskrivning

        Boxerkalsonger från Patagonia

        Kalsong i boxermodell som känns sval och torr mot huden. De har gylf, platta sömmar vilket minskar risk för skav och behagligt resår i midjan.

        I korthet

        • Gylf och platta sömmar
        • Behagligt resår i midjan
        • Kalsongerna säljs styckvis (3 IN i produktnamnet betyder inches, längden är alltså 3 inches=alltså cirka 7,5 cm)

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Förbättrat ekologiskt fotavtryck

          Ideén bakom konceptet ekologiskt fotavtryck är att mänskliga aktiviteter och tillverkning av exempelvis produkter har en påverkan på land, vatten och luft. Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med ett lägre ekologiskt fotavtryck än andra liknande produkter.

          Det lägre ekologiska fotavtrycket kan vara ett resultat av en förbättrad tillverkningsprocess genom exempelvis minskad vattenanvändning, CO2-utsläpp, eller energianvändning. Ett exempel är spin-dying där färgpigment tillsätts direkt till återvunnen polyester. Detta minskar vatten- och kemikalieanvändningen i tillverkningsprocessen avsevärt.

          Poäng ges även om minst hälften av produktens huvudmaterial har tillverkats på ett hållbart sätt, i linje med kriterium 1 och 2. Användning av återvunna syntetiska material minskar till exempel beroendet av fossila råmaterial.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med certifierade växt- eller djurmaterial som har en lägre negativ påverkan på natur, människor, och djur jämfört med andra material. Minst 30% av ett huvudmaterial måste komma från en hållbar och ansvarsfull källa.

          Material som accepteras inkluderar exempelvis certifierad hållbar bomull (t.ex. GOTS), linne, läder, dun (t.ex. RDS) eller ull (t.ex. RWS). Även material som viskos tillverkat av hållbart producerade råmaterial, som Lyocell/Tencel med FSC certifierade cellulosafibrer, tas i beaktande.

          I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrixa av Textile Exchange.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        S
        Vikt
        91 g
        Material
        95 % Tencel® Lyocell, 5 % spandex jersey
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Förbättrat ekologiskt fotavtryck, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Art.nr
        2049203

        Storleksguide

        M' S ESSENTIAL BOXER BRIEFS - 3 IN.
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        0
        0 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress