Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        Beställ senast 18/12 kl 17.00 för leverans innan jul
        • W' S HAMPI ROCK PANTS - REG 1
        • W' S HAMPI ROCK PANTS - REG 2
        • W' S HAMPI ROCK PANTS - REG 3
        1 / 3
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        W' S HAMPI ROCK PANTS - REG Dam - Klätterbyxor

        Art.nr: 2132864

        Lätta, tåliga och följsamma byxor av ekologisk hampa, återvunnen polyester och lite spandex. Byxan är utformad med klättring i åtanke men fungerar även toppen som vardagsbyxor. 

        Välj färg:
        sienna clay
        %
        W' S HAMPI ROCK PANTS - REG Dam - Klätterbyxor - TRIP BROWN
        +

          Välj Storlek
        Online Finns i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Byxor för vardag och klättring

        Lätta, tåliga och följsamma byxor av ekologisk hampa, återvunnen polyester och lite spandex. Byxan är utformad med klättring i åtanke men fungerar även toppen som vardagsbyxor. 

        Bensluten smalnar av nedtill för att inte störa din placering av fötterna på klippan. Delar av byxsluten har också resår så att du kan dra upp byxbenen när det är varmt. Det mjuka midjebandet och handfickorna är konstruerade för att inte störa om du bär klättersele. En liten ficka är dedikerad åt kritborsten så att du alltid har den nära till hands.

        I korthet

        • Liten ficka för kritborste
        • Tyget är tåligt, stretchigt och andas bra
        • Öppna handfickor som är designade för att inte störa klättersele
        • Tapered legs/avsmalnande benslut
        • Grenkil och benen är formade efter klätterrörelser
        • Delvis resår i byxavsluten
        • Mjukt, invändigt resårmidjeband 

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        6
        Vikt
        240 g
        Material
        53 % Ekologisk Hampa, 44 % Återvunnen Polyester, 3 % Spandex
        Vattentätt membran
        Nej
        Benlängd
        28"
        Benlängd (långbyxor)
        Normal längd (Reg)
        Benslut
        Fastlängd
        Ventilationsdragkedjor
        Nej
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Cirkularitet, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen, Ekologisk
        W' S HAMPI ROCK PANTS - REG

        Beskrivning

        Byxor för vardag och klättring

        Lätta, tåliga och följsamma byxor av ekologisk hampa, återvunnen polyester och lite spandex. Byxan är utformad med klättring i åtanke men fungerar även toppen som vardagsbyxor. 

        Bensluten smalnar av nedtill för att inte störa din placering av fötterna på klippan. Delar av byxsluten har också resår så att du kan dra upp byxbenen när det är varmt. Det mjuka midjebandet och handfickorna är konstruerade för att inte störa om du bär klättersele. En liten ficka är dedikerad åt kritborsten så att du alltid har den nära till hands.

        I korthet

        • Liten ficka för kritborste
        • Tyget är tåligt, stretchigt och andas bra
        • Öppna handfickor som är designade för att inte störa klättersele
        • Tapered legs/avsmalnande benslut
        • Grenkil och benen är formade efter klätterrörelser
        • Delvis resår i byxavsluten
        • Mjukt, invändigt resårmidjeband 

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        6
        Vikt
        240 g
        Material
        53 % Ekologisk Hampa, 44 % Återvunnen Polyester, 3 % Spandex
        Vattentätt membran
        Nej
        Benlängd
        28"
        Benlängd (långbyxor)
        Normal längd (Reg)
        Benslut
        Fastlängd
        Ventilationsdragkedjor
        Nej
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Cirkularitet, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen, Ekologisk
        Art.nr
        2132864

        Storleksguide

        W' S HAMPI ROCK PANTS - REG
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        0
        0 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress