Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK 1
        • ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK 2
        • ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK 3
        • ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK 4
        • ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK 5
        1 / 5
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK Unisex - Midjeväska

        Art.nr: 2062804

        Smidig midjeväska som kan packas i sin egen ficka. Perfekt på resa och i vardagen när du behöver dina värdesaker nära till hands.

        399 kr
        Välj färg:
        black
        +
        Online Finns i lager
        Köp online, hämta i butik Tillgänglig i 36 butiker

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Midjeväska från Patagonia

        Smidig midjeväska som kan packas i sin egen ficka. Perfekt på resa och i vardagen när du behöver dina värdesaker nära till hands.

        Praktisk, liten midjeväska för de viktigaste värdesakerna. Den är 1 liter i storlek och kan packas i sin egen ficka när den inte används. Perfekt på cykelturen, resan, promenaden eller en dag på stan. Smart förvaring som aldrig är i vägen.

        I korthet

        • Användbar midjeväska/slingväska 
        • Rymmer 1 liter
        • Packas i egen ficka
        • Utvändigt fack med dragkedja

         

         

         

        Video

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Återvunna material

          Återvunna material är en viktig beståndsdel i omställningen mot mer cirkulär produktion. De vanligaste återvunna materialen är polyester och polyamid, men den tekniska utvecklingen på detta område går snabbt. Nylon tillverkad av uttjänta fiskenät är ett material som används alltmer. Ull, bomull, dun och metall är andra exempel. Minst 20% av ett huvudmaterial (till exempel yttertyget i en skaljacka) måste bestå av återvunnet material för att få poäng.

          Användandet av återvunna material minskar användningen av energi och naturresurser, samt sänker utsläppen som annars genereras vid utvinningen av nya råmaterial och produktion av nya produkter. Vid bedömningen av återvunnen polyester, polyamid, bomull, och ull går vi efter Textile Exchange Preferred Fiber Matrix (PFMM).

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger
        Storlek
        OneSize
        Vikt
        100 g
        Material
        100 % återvunnet nylon, silikon- och PU-coating, lining 100 % återvunnen polyester, PU-coating
        Volym
        1 l
        Bredd
        20 cm
        Höjd
        10 cm
        Djup
        5 cm
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Återvunna material, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK

        Beskrivning

        Midjeväska från Patagonia

        Smidig midjeväska som kan packas i sin egen ficka. Perfekt på resa och i vardagen när du behöver dina värdesaker nära till hands.

        Praktisk, liten midjeväska för de viktigaste värdesakerna. Den är 1 liter i storlek och kan packas i sin egen ficka när den inte används. Perfekt på cykelturen, resan, promenaden eller en dag på stan. Smart förvaring som aldrig är i vägen.

        I korthet

        • Användbar midjeväska/slingväska 
        • Rymmer 1 liter
        • Packas i egen ficka
        • Utvändigt fack med dragkedja

         

         

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Återvunna material

          Återvunna material är en viktig beståndsdel i omställningen mot mer cirkulär produktion. De vanligaste återvunna materialen är polyester och polyamid, men den tekniska utvecklingen på detta område går snabbt. Nylon tillverkad av uttjänta fiskenät är ett material som används alltmer. Ull, bomull, dun och metall är andra exempel. Minst 20% av ett huvudmaterial (till exempel yttertyget i en skaljacka) måste bestå av återvunnet material för att få poäng.

          Användandet av återvunna material minskar användningen av energi och naturresurser, samt sänker utsläppen som annars genereras vid utvinningen av nya råmaterial och produktion av nya produkter. Vid bedömningen av återvunnen polyester, polyamid, bomull, och ull går vi efter Textile Exchange Preferred Fiber Matrix (PFMM).

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger

         

        YouTube
        Video

        Tekniska detaljer

        Storlek
        OneSize
        Vikt
        100 g
        Material
        100 % återvunnet nylon, silikon- och PU-coating, lining 100 % återvunnen polyester, PU-coating
        Volym
        1 l
        Bredd
        20 cm
        Höjd
        10 cm
        Djup
        5 cm
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Återvunna material, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        Art.nr
        2062804

        Storleksguide

        ULTRALIGHT BLACK HOLE MINI HIP PACK
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.
        Med vänlig hälsning,Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        5
        1 Recension
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               

        20.10.2023
        från: Aki K.
        Perfekt storlek, lätt, praktiskt. Patagonia levererar som alltid. Kan rekommendera denna väska.
        Ja, jag skulle rekommendera den här produkten
        Hjälpte den här recensionen dig? Klicka på upp - eller nerpilen.
        Din åsikt har skickats.
        Rapportera recensionen till Naturkompaniet
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress