Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • M' S BACK STEP SHIRT 1
        • M' S BACK STEP SHIRT 2
        • M' S BACK STEP SHIRT 3
        1 / 3
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        Outlet
        a greener choice

        Patagonia
        Patagonia M' S BACK STEP SHIRT Herr Skjorta RIVER SYMBOLS: STONE BLUE

        Art.nr: 2001109

        Sval och skön skjorta för varma sommardagar både hemma och på resande fot. Det luftiga materialet är tillverkat av hampa och ekologisk bomull och ger skön ventilation.

        549,00 kr
        Rekommenderat pris:  899,00 kr

        Prisinformation

        1.
        549,00 kr
        Nedsatt pris, vanligtvis tillämpligt för utgångna eller föregående säsongers produkter.
        2.
        899,00 kr
        Rekommenderat försäljningspris: Det pris som tillverkaren av produkten föreslår att den ska säljas för.
        Lagernivå: Finns i lager online
          Lagerstatus är baserad på senaste lageruppdateringen, varan kan ha sålts sedan dess.
        Välj Färg
        RIVER SYMBOLS: STONE BLUE
        %
        Patagonia M' S BACK STEP SHIRT Herr Skjorta RIVER SYMBOLS: STONE BLUE - RAINFALL PLAID: SALVIA GREEN
        %
        Patagonia M' S BACK STEP SHIRT Herr Skjorta RIVER SYMBOLS: STONE BLUE - RAINFALL PLAID: STONE BLUE
        %
        Patagonia M' S BACK STEP SHIRT Herr Skjorta RIVER SYMBOLS: STONE BLUE - RIVER SYMBOLS: STONE BLUE
        %
        Patagonia M' S BACK STEP SHIRT Herr Skjorta RIVER SYMBOLS: STONE BLUE - SMALL CURRENTS: SEDGE GREEN
        +

          Välj Storlek
        Endast tillgänglig att beställa online

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Luftig, kortärmad skjorta

        Sval och skön skjorta för varma sommardagar både hemma och på resande fot. Det luftiga materialet är tillverkat av hampa och ekologisk bomull och ger skön ventilation.

        Skön skjorta som är perfekt för varma sommardagar både hemma och på resande fot. Den kombinerar hampans slitstyrka med bomullens svala komfort. Det luftiga materialet, har garnfärgade rutor, en vacker struktur och ger effektiv ventilering samtidigt som det känns mjukt mot huden. Skjortan har en stilren design med en rak nederkant och slitsar i sidan samt knappar av kokosnöt.

        I korthet

        • Luftig skjorta med kort ärm
        • Slitstark och luftig
        • Garnfärgad väv med vacker struktur
        • Flyttade sömmar över axlarna, vilket ger komfort när du bär ryggsäck.
        • Rak nederkant med slitsar
        • Två bröstfickor med knapp
        • Knappar av kokosnöt

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Cirkularitet

          Smart design kan ge produkter längre liv, genom att de kan återanvändas, repareras och/eller återvinnas. Vi vill främja sådana cirkulära system och ger poäng om det tydligt framgår att en produkt designats och tillverkats med dessa cirkulära aspekter i åtanke.

          Reparation – När det kommer till reparationsmöjlighet ska väsentliga delar av produkten kunna repareras, till exempel vandringsskor med skosulor som kan bytas ut eller repareras. I produktens utvecklingsstadium designas produkten för att på ett enklaste sätt kunna repareras i ett senare skede, antingen av kunden eller genom professionell service.

          Återanvändning – Vi har breddat kriteriet att även omfatta affärsmodeller från märken som vill erbjuda uthyrning av eller leasing av andrahandsprodukter.

          Återvinning – Fokuset här ligger på att använda så lite nya material som möjligt. Produkter som består av endast ett material är lättare att återvinna. Likaså produkter som lätt kan brytas ner till sina individuella komponenter.

          Vi ger en poäng inom detta kriterium om produkten är designad för att återanvändas, återvinnas och där produkt eller material kan återgå till ett cirkulärt system för att öka livslängden och reducera det ekologiska fotavtrycket. Externa märkningar som till exempel principen Cradle to Cradle är en bra indikator på att produkten förtjänar en poäng inom detta kriterium.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger
        Storlek
        S
        Vikt
        204 g
        Material
        55% Hampa, 45% Ekologisk Bomull
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        TransparencyTraceability, RepairableRecyclable, SocialResponsibility, SocialResponsibilityAndCompensation
        Hållbarhet
        Ekologisk
        M' S BACK STEP SHIRT

        Beskrivning

        Luftig, kortärmad skjorta

        Sval och skön skjorta för varma sommardagar både hemma och på resande fot. Det luftiga materialet är tillverkat av hampa och ekologisk bomull och ger skön ventilation.

        Skön skjorta som är perfekt för varma sommardagar både hemma och på resande fot. Den kombinerar hampans slitstyrka med bomullens svala komfort. Det luftiga materialet, har garnfärgade rutor, en vacker struktur och ger effektiv ventilering samtidigt som det känns mjukt mot huden. Skjortan har en stilren design med en rak nederkant och slitsar i sidan samt knappar av kokosnöt.

        I korthet

        • Luftig skjorta med kort ärm
        • Slitstark och luftig
        • Garnfärgad väv med vacker struktur
        • Flyttade sömmar över axlarna, vilket ger komfort när du bär ryggsäck.
        • Rak nederkant med slitsar
        • Två bröstfickor med knapp
        • Knappar av kokosnöt

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Cirkularitet

          Smart design kan ge produkter längre liv, genom att de kan återanvändas, repareras och/eller återvinnas. Vi vill främja sådana cirkulära system och ger poäng om det tydligt framgår att en produkt designats och tillverkats med dessa cirkulära aspekter i åtanke.

          Reparation – När det kommer till reparationsmöjlighet ska väsentliga delar av produkten kunna repareras, till exempel vandringsskor med skosulor som kan bytas ut eller repareras. I produktens utvecklingsstadium designas produkten för att på ett enklaste sätt kunna repareras i ett senare skede, antingen av kunden eller genom professionell service.

          Återanvändning – Vi har breddat kriteriet att även omfatta affärsmodeller från märken som vill erbjuda uthyrning av eller leasing av andrahandsprodukter.

          Återvinning – Fokuset här ligger på att använda så lite nya material som möjligt. Produkter som består av endast ett material är lättare att återvinna. Likaså produkter som lätt kan brytas ner till sina individuella komponenter.

          Vi ger en poäng inom detta kriterium om produkten är designad för att återanvändas, återvinnas och där produkt eller material kan återgå till ett cirkulärt system för att öka livslängden och reducera det ekologiska fotavtrycket. Externa märkningar som till exempel principen Cradle to Cradle är en bra indikator på att produkten förtjänar en poäng inom detta kriterium.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        S
        Vikt
        204 g
        Material
        55% Hampa, 45% Ekologisk Bomull
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        TransparencyTraceability, RepairableRecyclable, SocialResponsibility, SocialResponsibilityAndCompensation
        Hållbarhet
        Ekologisk
        Art.nr
        2001109

        Storleksguide

        M' S BACK STEP SHIRT
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.
        Med vänlig hälsning,Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        0
        0 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress