Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        Förlängt öppet köp till 8 januari 2025 »
        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 1
        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 2
        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 3
        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 4
        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 5
        1 / 5
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        P-6 LOGO TRUCKER HAT Unisex - Keps

        Art.nr: 2067176

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        449 kr
        Välj färg:
        black
        Online Finns i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Truckerkeps med skärm av återvunnet fiskenät

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        P-6 Logo Trucker Hat från Patagonia kombinerar noggrant utvalda material med enkel och funktionell design. Skärm av återvunnet fiskenät, baksida av ventilerande polyester mesh och resterande i ekologisk bomull. P-6-loggon i fronten och klassisk truckerkeps-design. Justerbar i nacken för ökad passform och band på insidan av ekologisk bomull.

        I korthet

        • Skärm av återvunnet fiskenät
        • Ekologisk bomull och polyestermesh
        • P6-logo i fronten
        • Midcrown
        • Sydd i Fairtrade™-certifierad fabrik

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med certifierade växt- eller djurmaterial som har en lägre negativ påverkan på natur, människor, och djur jämfört med andra material. Minst 30% av ett huvudmaterial måste komma från en hållbar och ansvarsfull källa.

          Material som accepteras inkluderar exempelvis certifierad hållbar bomull (t.ex. GOTS), linne, läder, dun (t.ex. RDS) eller ull (t.ex. RWS). Även material som viskos tillverkat av hållbart producerade råmaterial, som Lyocell/Tencel med FSC certifierade cellulosafibrer, tas i beaktande.

          I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrixa av Textile Exchange.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        OneSize
        Vikt
        91 g
        Material
        100 % ekologisk bomull, 100 % återvunnet fiskenät (skärm)
        Material 2
        100 % polyester mesh (baksida)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        P-6 LOGO TRUCKER HAT

        Beskrivning

        Truckerkeps med skärm av återvunnet fiskenät

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        P-6 Logo Trucker Hat från Patagonia kombinerar noggrant utvalda material med enkel och funktionell design. Skärm av återvunnet fiskenät, baksida av ventilerande polyester mesh och resterande i ekologisk bomull. P-6-loggon i fronten och klassisk truckerkeps-design. Justerbar i nacken för ökad passform och band på insidan av ekologisk bomull.

        I korthet

        • Skärm av återvunnet fiskenät
        • Ekologisk bomull och polyestermesh
        • P6-logo i fronten
        • Midcrown
        • Sydd i Fairtrade™-certifierad fabrik

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter med certifierade växt- eller djurmaterial som har en lägre negativ påverkan på natur, människor, och djur jämfört med andra material. Minst 30% av ett huvudmaterial måste komma från en hållbar och ansvarsfull källa.

          Material som accepteras inkluderar exempelvis certifierad hållbar bomull (t.ex. GOTS), linne, läder, dun (t.ex. RDS) eller ull (t.ex. RWS). Även material som viskos tillverkat av hållbart producerade råmaterial, som Lyocell/Tencel med FSC certifierade cellulosafibrer, tas i beaktande.

          I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrixa av Textile Exchange.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        OneSize
        Vikt
        91 g
        Material
        100 % ekologisk bomull, 100 % återvunnet fiskenät (skärm)
        Material 2
        100 % polyester mesh (baksida)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        Art.nr
        2067176

        Storleksguide

        P-6 LOGO TRUCKER HAT
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        5
        2 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               

        08.11.2021 Snygg design
        från: anibal T.
        Härlig keps med fin design, rymlig och prisvärd, lite synd att det tar slut i lager så fort.
        Ja, jag skulle rekommendera den här produkten
        Hjälpte den här recensionen dig? Klicka på upp - eller nerpilen.
        Din åsikt har skickats.
        Rapportera recensionen till Naturkompaniet
        11.06.2020
        från: André M.
        En grym keps!
        Ja, jag skulle rekommendera den här produkten
        Hjälpte den här recensionen dig? Klicka på upp - eller nerpilen.
        Din åsikt har skickats.
        Rapportera recensionen till Naturkompaniet
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress