Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter


        TÅLIGA TASSAR
        365 guidar till ett fotriktigt friluftsliv
        1. TA HAND OM
        Med välskötta fötter minskar risken för blånaglar och skavsår och annat elände. Se till att hålla naglarna klippta, fila bort förhårdnader och smörj in fötterna regelbundet. Om du vet med dig att du lätt får skavsår på vissa ställen se då till att tejpa fötterna redan innan skavsåret uppstår. Dubbla sockor i vandringskängorna rekommenderas.
        2. BYGG STYRKA
        Här är några enkla övningar för att stärka dina fötter: Rotera fotleden (först åt ena hållet, sedan åt andra), växla mellan att knipa och spreta med tårna, gå på tå och sedan på hälarna, ställ dig på en handduk och knöla ihop den med hjälp av tårna, gör tåhävningar – uppåt med båda fötterna, sedan långsamt ned på en fot. Gör varje övning i cirka trettio sekunder.
        3. VAR REDO
        Gå in dina kängor på hemmaplan innan du ger dig ut på vandring. Det är extra viktigt om du använder skalkängor i skinn. Hitta sockor som passar dina fötter och kängor bra och se till att ta med dig extra par så att du kan byta under vandringens gång. Fuktiga sockor kan lätt leda till skavsår och obehag. Merinoull håller sig fräscht längre än andra material.
        4. TA AV DIG SKORNA
        Sommaren är den bästa tiden att slopa skor och strumpor helt och hållet. Passa på att gå barfota så ofta tillfälle ges, det är både skönt och ger bra fotträning. Glöm heller inte bort att ta av dig kängorna och lufta fötterna när du tar paus under vandringen. Frisk luft som fläktar mellan tårna är en av livets små höjdpunkter som du inte vill missa. God tur!

        Våra toppmärken

        Registrera dig för nyhetsbrevet

        Du har nästan klarat det. Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken i mejlet.
        Registrera dig för nyhetsbrevet

        Ange en giltig e-postadress