Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        Kundklubb 365 – medlemsvillkor

        Senast uppdaterad 2023-07-07

        Välkommen till Kundklubb 365, ett lojalitetsprogram till Naturkompaniet AB, organisationsnummer 556433-7037, Box 177, 891 24 Örnsköldsvik (”Naturkompaniet”, ”vi” eller ”oss”). Vid medlemskap i Kundklubb 365 gäller följande villkor.

        Som medlem i Kundklubb 365 har du möjlighet att samla poäng och få bonus, bidra till Naturbonusen – initiativet där Naturkompaniet årligen stöttar organisationer inom natur- och miljöskydd och som stärker friluftslivet i Sverige, få vårt prisbelönta friluftsmagasin 365 hemskickat, vara först med att ta del av produktnyheter, kunskap och inbjudningar via mejl samt boka Naturkompaniet resor.

        Kundklubb 365 är ett nationellt lojalitetsprogram och du kan endast samla poäng på köp genomförda hos Naturkompaniet i Sverige.

        Information om hur Naturkompaniet hanterar dina personuppgifter hittar du i integritetspolicyn.

        Medlemskap

        Medlemskapet är kostnadsfritt och det finns ingen skyldighet att köpa något för att bli medlem. För att registrera dig som medlem måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Du kan endast bli medlem som privatperson. Företag, föreningar eller andra sammanslutningar får inte bli medlemmar. Detsamma gäller för andra aktörer som gör inköp i kommersiellt syfte eller använder medlemskapet för återförsäljning eller i vinstsyfte.

        Du behöver ha en giltig e-postadress för att registrera dig som medlem och du är ansvarig för att skydda dina inloggningsuppgifter. Vi rekommenderar att du använder ett unikt lösenord, förvarar inloggningsuppgifterna på ett säkert sätt och inte gör dem tillgängliga för tredje part. Om du misstänker att någon har haft obehörig tillgång till ditt kundkonto ska du omedelbart ändra ditt lösenord och kontakta vår kundservice.

        Medlemskapet är personligt och kan inte överföras till någon annan. Det finns en begränsning på ett medlemskap per person och registrerad e-postadress.

        Registrera dig som medlem

        För att kunna bli medlem måste du skapa ett medlemskonto. Om du har ett kundkonto utan något registrerat medlemskap sedan tidigare kan du enkelt aktivera medlemskapet under Mina sidor.

        Tjäna bonuspoäng

        Du kan tjäna bonuspoäng på köp som är genomförda online på www.naturkompaniet.se eller i en av Naturkompaniets fysiska butiker i Sverige. För att kunna tjäna poäng vid köp på www.naturkompaniet.se krävs det att du är inloggad som medlem när du genomför ditt köp. För att tjäna poäng vid köp i våra fysiska butiker måste du visa en giltig ID-handling för butikspersonalen innan du betalar ditt köp. Poäng för köp i butik kan registreras i efterhand genom att kontakta vår kundservice, detta gäller dock inte poäng för köp online.

        Alla köp är bonusgrundande, förutom köp av presentkort. Du får en bonuspoäng för varje krona du handlar för. Om du skulle returnera en vara kommer vi dra av de bonuspoäng som du tjänade vid köpet. Du kan alltid se ditt aktuella poängsaldo under Mina sidor.

        Få & utnyttja bonuscheck

        Du kan få en bonuscheck för alla poäng som du har tjänat in under ett kalenderår. Bonuschecken delas ut under första delen av nästkommande kalenderår om ditt poängsaldo nådde minst 2000 poäng, dvs. om du har handlat för minst 2000 SEK under föregående kalenderår. Bonuscheckens belopp motsvarar 2% av ditt totala köpbelopp under föregående kalenderår. Bonuspoängen är giltiga till slutet av ett kalenderår och ditt poängsaldo nollställs i början av varje kalenderår.

        Du får din bonuscheck via mejl och den är giltig under tiden som är angiven på bonuschecken men minst i sex (6) månader efter vi har skickat den till dig. Du kan inte använda bonuschecken för redan gjorda köp och den kan inte lösas in mot pengar. Du får inte använda bonuschecken för köp av presentkort.

        För att använda din bonuscheck i våra fysiska butiker visar du mejlet med din giltiga bonuscheck för butikspersonalen innan du ska betala. Du kan antingen ta med en utskrift eller visa på din smartphone. I webbutiken lägger du in bonuschecksnumret och PIN-koden under rubriken "Presentkort och rabattkod" i kassasteget, innan du bekräftar din order genom att trycka på knappen ”köp nu”. Bonuscheckens belopp dras av beställningssumman, vilket syns i sammanfattningen innan du bekräftar din order.

        Om du inte löser in hela bonuscheckens värde vid ett köp kan du, så länge bonuschecken är giltig, lösa in det återstående beloppet vid nästa köp.

        Naturbonusen

        Medlemskapet innebär också att du bidrar till Naturbonusen – initiativet där Naturkompaniet årligen går in och stöttar utvalda organisationer inom miljö- och naturskydd och som stärker friluftslivet i Sverige. Du som medlem bidrar med 1% av alla dina bonusgrundande köp till den/de vinnande organisationen/organisationerna.

        Nyhetsbrev

        I samband med att du registrerar dig som medlem kan du även ange om du vill få vårt nyhetsbrev. Om du redan har ett kundkonto sedan tidigare kan du prenumerera på nyhetsbrevet under Mina sidor. Du kan också välja att enbart vara nyhetsbrevsprenumerant genom att registrera dig för nyhetsbrevet i botten av startsidan på naturkompaniet.se. Nyhetsbrevet innehåller bland annat produktnyheter, kunskap om friluftsrelaterade ämnen och inbjudningar till evenemang.

        Om du inte längre vill få nyhetsbrevet kan du enkelt avregistrera dig som prenumerant under Mina sidor eller via länken längst ner i nyhetsbrevet.

        Om du avstår eller avregistrerar dig från nyhetsbrevet kommer vi endast kontakta dig i ärenden som är relaterat till ditt medlemskap. Det kan vara för att skicka information om ditt poängsaldo och din bonuscheck, information rörande Naturbonusen, skicka exklusiva erbjudanden till dig som medlem samt bjuda in dig till våra medlemsevents. Om du inte längre önskar information relaterat till ditt medlemskap kan du avsluta det, se mer information nedan.

        Magasin 365

        Du som är medlem har också möjlighet att prenumerera på vårt prisbelönta friluftsmagasin 365. Du får magasinet direkt hem i brevlådan fem gånger per år. Detta gäller dig som är ny medlem (under dina första 12 månader) eller som har gjort ett köp som medlem under de senaste två åren. Du börjar enkelt prenumerera på magasinet i samband med registrering av ditt medlemskap eller under Mina sidor. Med 365 får du, förutom intressant läsning, även information om medlemserbjudanden. Om du inte längre vill få magasinet kan du enkelt avbeställa din prenumeration under Mina sidor.

        Avsluta medlemskap

        Medlemskapet i Kundklubb 365 har ingen bindningstid och du kan när som helst avsluta ditt medlemskap. Detta gör du genom att kontakta vår kundservice.

        Om du avslutar ditt medlemskap förlorar du alla bonuspoäng som du har tjänat in under kalenderåret. Bonuschecken som har delats ut innan du avslutade ditt medlemskap får användas tills giltighetstiden har gått ut. Du kommer heller inte längre mottaga information från oss relaterat till ditt medlemskap.

        Vi förbehåller oss rätten att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av bevisade eller misstänkta bedrägerier, missbruk av medlemskapet och dess förmåner, beteende som skadar Naturkompaniets intressen, brott mot dessa medlemsvillkor eller inaktivitet i mer än 36 månader. Ifall vi säger upp ditt medlemskap förlorar du alla bonuspoäng som du tjänat in under kalenderåret. Kontakta gärna vår kundservice om ditt medlemskap har blivit uppsagt och du anser att vi har gjort ett misstag.

        Övrigt

        Naturkompaniet förbehåller sig rätten att under beaktande av en skälig tidsfrist avsluta Kundklubb 365. Om det föreligger särskilda skäl kan Naturkompaniet även avsluta Kundklubb 365 med omedelbar verkan. Om Kundklubb 365 avslutas kommer du vid datumet för kundklubbens upphörande förlora alla dina intjänade bonuspoäng.

        Utöver det förbehåller sig Naturkompaniet att ändra eller komplettera dessa medlemsvillkor. En sådan ändring kan ske särskilt om det är nödvändigt på grund av lagändringar, en ändring av de tjänster som Naturkompaniet erbjuder och de förmåner som beskrivs i dessa medlemsvillkor, i intresset av enkel och säker hantering av medlemskapet eller för att förhindra missbruk.

        Den senaste versionen av medlemsvillkoren hittar du alltid på denna sida. Vid större ändringar i våra medlemsvillkor kommer vi att informera dig via mejl 30 dagar innan förändringarna börjar gälla. Om du inte accepterar våra ändringar har du rätt att avsluta ditt medlemskap.

        Om du har frågor som rör Kundklubb 365 kan du alltid kontakta vår kundservice.

        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress