Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • STEALTH SLING 1
        • STEALTH SLING 2
        • STEALTH SLING 3
        1 / 3
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        STEALTH SLING Unisex

        Art.nr: 2092091

        10-liters crossbody/axelväska som enkelt justeras för att bäras över vänster/höger axel och alltid ha öppningen åt rätt håll. Invävd magnet för att fästa flugan under flugbyte och mängder av fästen.

        1 699 kr
        Välj färg:
        noble grey
        Online 1 st i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik
        Lägg till i favoritlistan

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Axel/slingpack för flugfiskaren

        10-liters crossbody/axelväska som enkelt justeras för att bäras över vänster/höger axel och alltid ha öppningen åt rätt håll. Invävd magnet för att fästa flugan under flugbyte och mängder av fästen.

        Fästpunkterna kan användas för exempelvis tafsspolar, nippers eller peang. Fäste för håv finns vid den vadderade ryggpanelen. Den medföljande vattentäta fickan kan enkelt fästas på utsidan för att få snabbare tillgång till exempelvis telefonen.

        I korthet

        • Flugfiskeväska från Patagonia
        • Crossbody väska med brett band
        • Bärs diagonalt över axeln
        • Utvändiga fästpunkter för tillbehör
        • Fäste för håv på baksidan
        • Vattentät ficka som kan fästas på utsidan
        • Magnet för att fästa flugor vid flugbyte
        • Mått: 9 x 21,5 x 6 cm

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Mer hållbar hantering av kemikalier

          Inom detta kriterium ligger fokuset på kemikaliehanteringen i produktens tillverkningsprocess. Poäng ges till arbetssätt som överträffar legala krav. Utöver det ska kemikalier (klassade som chemicals of very high concern av EU:s kemikaliemyndighet ECHA) som annars är vanligt förekommande i tillverkningen av en viss produktkategori, undvikas.

          En mer hållbar kemikaliehantering kan exempelvis innefatta ett åtagande av principerna inom ZDHC (zero discharge of hazardous chemicals).

          Även Bluesign-certifierade produkter tas i beaktande då materialet eller produkten i sig är tillverkad under en kemikaliehantering som anses strikt.

          Ett annat exempel är läder från certifierade garverier, exempelvis The Leather Working Group. Målet med denna organisation är att utvärdera lädertillverkare utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Här inkluderas exempelvis Terracare-certifierat läder från det tyska garveriet Heinen.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        ONESIZE
        Fenix SKU Number
        400002212758
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Miljöinformation
        Återvunnen
        Vikt
        659 g
        Material
        100 % Återvunnen Nylon med TPU- samt PU-coating, 100 % Återvunnen Polyester med PU-coating (foder), 100 % Återvunnen Polyester hydrofobisk mesh (bakpanel), 66 % Nylon, 34 % Spandex Mesh (Fickor), 100 % Återvunnen Nylon (webbing), 100 % Återvunnen Polyester (Cord)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Mer hållbar hantering av kemikalier, Socialt ansvar
        Fenix Product Number
        20371458
        STEALTH SLING

        Beskrivning

        Axel/slingpack för flugfiskaren

        10-liters crossbody/axelväska som enkelt justeras för att bäras över vänster/höger axel och alltid ha öppningen åt rätt håll. Invävd magnet för att fästa flugan under flugbyte och mängder av fästen.

        Fästpunkterna kan användas för exempelvis tafsspolar, nippers eller peang. Fäste för håv finns vid den vadderade ryggpanelen. Den medföljande vattentäta fickan kan enkelt fästas på utsidan för att få snabbare tillgång till exempelvis telefonen.

        I korthet

        • Flugfiskeväska från Patagonia
        • Crossbody väska med brett band
        • Bärs diagonalt över axeln
        • Utvändiga fästpunkter för tillbehör
        • Fäste för håv på baksidan
        • Vattentät ficka som kan fästas på utsidan
        • Magnet för att fästa flugor vid flugbyte
        • Mått: 9 x 21,5 x 6 cm

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Mer hållbar hantering av kemikalier

          Inom detta kriterium ligger fokuset på kemikaliehanteringen i produktens tillverkningsprocess. Poäng ges till arbetssätt som överträffar legala krav. Utöver det ska kemikalier (klassade som chemicals of very high concern av EU:s kemikaliemyndighet ECHA) som annars är vanligt förekommande i tillverkningen av en viss produktkategori, undvikas.

          En mer hållbar kemikaliehantering kan exempelvis innefatta ett åtagande av principerna inom ZDHC (zero discharge of hazardous chemicals).

          Även Bluesign-certifierade produkter tas i beaktande då materialet eller produkten i sig är tillverkad under en kemikaliehantering som anses strikt.

          Ett annat exempel är läder från certifierade garverier, exempelvis The Leather Working Group. Målet med denna organisation är att utvärdera lädertillverkare utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Här inkluderas exempelvis Terracare-certifierat läder från det tyska garveriet Heinen.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        ONESIZE
        Fenix SKU Number
        400002212758
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Miljöinformation
        Återvunnen
        Vikt
        659 g
        Material
        100 % Återvunnen Nylon med TPU- samt PU-coating, 100 % Återvunnen Polyester med PU-coating (foder), 100 % Återvunnen Polyester hydrofobisk mesh (bakpanel), 66 % Nylon, 34 % Spandex Mesh (Fickor), 100 % Återvunnen Nylon (webbing), 100 % Återvunnen Polyester (Cord)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Mer hållbar hantering av kemikalier, Socialt ansvar
        Fenix Product Number
        20371458
        Art.nr
        2092091

        Storleksguide

        STEALTH SLING
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress