Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • ULTRALIGHT BLACK HOLE TOTE PACK 1
        • ULTRALIGHT BLACK HOLE TOTE PACK 2
        1 / 2
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        ULTRALIGHT BLACK HOLE TOTE PACK Unisex - Ryggsäck

        Art.nr: 2062781

        Matkasse eller topptursryggsäck? Det här är en mångsidig och praktisk totepack som du kan bära som ryggsäck, handväska eller axelväska. Rymmer 27 liter och kan packas ihop i sin egen ficka.

        Välj färg:
        buckhorn green
        Online 1 st i lager
        Köp online, hämta i butik Beställ till butik
        Lägg till i favoritlistan

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Totepack från Patagonia

        Matkasse eller topptursryggsäck? Det här är en mångsidig och praktisk totepack som du kan bära som ryggsäck, handväska eller axelväska. Rymmer 27 liter och kan packas ihop i sin egen ficka.

        Detta är säcken perfekt för vardag och resa. Använd den som matkasse när du handlar eller som dagsryggsäck när du ska göra en enkel topptur. Det unika med totepacken från Patagonia är att den har alla funktioner som gör att den kan användas som en bekväm ryggsäck: bröstrem, justerbara axelremmar som kan gömmas när de inte används samt sidofickor för vattenflaska.

        Eftersom säcken kan packas i sin egen ficka tar den mycket liten plats vid förvaring. Kan bäras i handen, på axeln eller som ryggsäck. Det finns dragkedja, kompressionsremmar och dragsko på toppen. Säcken har flera olika fickor för förvaring: en invändig med dragkedja, en ficka med dragkedja på fronten samt en ficka där du hittar ett sittunderlag.

        Ultralight Black Hole Tote Pack från Patagonia är tillverkad av tåliga, lätta och återvunna material.

        I korthet

        • Tåliga, vattenavvisande material
        • Dragkedjsfickor för förvaring
        • Bröstrem och justerbara axelremmar som kan gömmas
        • Kan packas ihop i sin egen ficka
        • Dragkedja, dragsko och kompressionsremmar på toppen
        • Återvunna material

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Återvunna material

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter där minst ett av huvudmateralen består av minst 30% certifierade återvunna material. Användandet av återvunna material minskar konsumtionen av energi- och naturresurser, samt minskar utsläppen som annars skulle uppkomma av utvinnandet av nya råmaterial och produktionen av nya produkter.

          Exempel på accepterade material är återvunnen polyester och polyamid testade enligt standarder som Global Recycled Standard (GRS). Andra material som accepteras enligt kriteriumet är återvunnen bomull, dun, ull och stål. I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrix av Textile Exchange.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger
        Storlek
        OneSize
        Vikt
        370 g
        Material
        70 denier 100 % återvunnen nylon
        Material 2
        200 denier 100 % återvunnen polyester med PU-coating (foder)
        Volym
        27 l
        Bredd
        26 cm
        Höjd
        39,5 cm
        Djup
        20 cm
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Cirkularitet, Återvunna material, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhet
        Återvunnen
        ULTRALIGHT BLACK HOLE TOTE PACK

        Beskrivning

        Totepack från Patagonia

        Matkasse eller topptursryggsäck? Det här är en mångsidig och praktisk totepack som du kan bära som ryggsäck, handväska eller axelväska. Rymmer 27 liter och kan packas ihop i sin egen ficka.

        Detta är säcken perfekt för vardag och resa. Använd den som matkasse när du handlar eller som dagsryggsäck när du ska göra en enkel topptur. Det unika med totepacken från Patagonia är att den har alla funktioner som gör att den kan användas som en bekväm ryggsäck: bröstrem, justerbara axelremmar som kan gömmas när de inte används samt sidofickor för vattenflaska.

        Eftersom säcken kan packas i sin egen ficka tar den mycket liten plats vid förvaring. Kan bäras i handen, på axeln eller som ryggsäck. Det finns dragkedja, kompressionsremmar och dragsko på toppen. Säcken har flera olika fickor för förvaring: en invändig med dragkedja, en ficka med dragkedja på fronten samt en ficka där du hittar ett sittunderlag.

        Ultralight Black Hole Tote Pack från Patagonia är tillverkad av tåliga, lätta och återvunna material.

        I korthet

        • Tåliga, vattenavvisande material
        • Dragkedjsfickor för förvaring
        • Bröstrem och justerbara axelremmar som kan gömmas
        • Kan packas ihop i sin egen ficka
        • Dragkedja, dragsko och kompressionsremmar på toppen
        • Återvunna material

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Outdoorprodukter har ofta en komplex leverantörskedja som inkluderar materialtillverkning, fabriker där kläder sys, transport, med mera. För att kunna utvärdera dessa produkters miljömässiga och sociala påverkan krävs en hög nivå av transparens och spårbarhet. Det betyder i praktiken att varumärken och tillverkare måste synliggöra en produkts hela leverantörs- och produktionskedja när det är möjligt för att få poäng. Vi ger även poäng där delar av leverantörskedjan är synlig.

          Exempel på varumärken som implementerat denna praxis är Arc'teryx, Hanwag och Vaude som synliggör tillverkningsplatser på produktnivå. Även Exped gör detta för flertalet produkter.

        • Cirkularitet

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter som är designade för reparation, återvinning eller återanvändning. På det sättet hålls produkten och materialet i cirkulation längre och livslängden på produkten ökar. Detta i sin tur minskar tillverkningen av nya material.

          Reparation
          Här handlar det om att under design- och utvecklingsfasen av produkten se till att den är lätt att reparera antingen av kunden själv eller av annan part, exempelvis varumärket själv.

          Återvinning
          Här ligger fokuset på att minska användandet av nya material. Produkter som består av endast ett material, eller kan brytas ned till sina individuella komponenter, är lättare att återvinna. Ett exempel på detta är Cradle-to-Cradle principen som ämnar att skapa hållbara avfallsfria produktionskedjor.

          Återanvändning
          Här premierar vi affärsmodeller från varumärken som innefattar egen insamling av utslitna produkter för återvinning eller återanvändning.

        • Återvunna material

          Inom detta kriterium ger vi poäng till produkter där minst ett av huvudmateralen består av minst 30% certifierade återvunna material. Användandet av återvunna material minskar konsumtionen av energi- och naturresurser, samt minskar utsläppen som annars skulle uppkomma av utvinnandet av nya råmaterial och produktionen av nya produkter.

          Exempel på accepterade material är återvunnen polyester och polyamid testade enligt standarder som Global Recycled Standard (GRS). Andra material som accepteras enligt kriteriumet är återvunnen bomull, dun, ull och stål. I vår bedömning vägleds vi av Preferred Fiber and Material Matrix av Textile Exchange.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan (till exempel koldioxidutsläpp). Dessutom förväntas att det finns en aktiv strategi om utsläppsminskning kopplat till produkterna.

          Lowe Alpine, Ortovox, Rab och Vaude är alla exempel på varumärken som tillverkar mer klimatsmarta produkter. De samarbetar med externa partners för att beräkna sina utsläpp, skapa klimatstrategier för sänkta utsläpp och kompensera för återstående utsläpp genom attt stödja certifierade projekt.

          Ett exempel på varumärken som stödjer välgörande ändamål är Fjällräven som genom Arctic Fox Initiative ger 1% av försäljningen från utvalda produkter till olika icke-vinstdrivande organisationer som arbetar med klimatskydd.

        • Socialt ansvar

          Här ger vi poäng till produkter som tillverkats under förbättrade sociala förhållanden. Vi baserar bedömningen på sociala granskningar och belönar produkter med särskilt goda resultat. Ett sådant resultat kännetecknas av bra arbetsförhållanden som till exempel förbättrad sjukvård, säker arbetsmiljö, barnomsorg, måltider och boende för anställda.

          Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labour Association), FairTrade, eller FWF (Fair Wear Foundation).

          Precis som vi använder Corruption Perception Index (CPI) av Transparency International för att identifiera högriskländer, använder vi även verktyget för att identifiera länder som presterar särskilt bra och har en hög ranking. Med en god bedömning av politiska- och ekonomiska risker, men framförallt jämförbart lägre människorättsrisker och korruption, kan vi anta att arbetares rättigheter och säkerhet respekteras.

        • "No-Go" criterias

          • Per- och polyflourerade alkylsubstanser (PFAS)
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        OneSize
        Vikt
        370 g
        Material
        70 denier 100 % återvunnen nylon
        Material 2
        200 denier 100 % återvunnen polyester med PU-coating (foder)
        Volym
        27 l
        Bredd
        26 cm
        Höjd
        39,5 cm
        Djup
        20 cm
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Cirkularitet, Återvunna material, Välgörande ändamål eller kompensation, Socialt ansvar
        Hållbarhet
        Återvunnen
        Art.nr
        2062781

        Storleksguide

        ULTRALIGHT BLACK HOLE TOTE PACK
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.

        Med vänlig hälsning, Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        0
        0 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress