Förslag på märken

    Förslag på kategorier

      Förslag på sökning

        Produkter

        • P-6 LOGO TRUCKER HAT 1
        1 / 1
        #getText: ads.product.badge.reading.sample.headline#
        a greener choice

        Patagonia
        P-6 LOGO TRUCKER HAT Unisex - Keps

        Art.nr: 2067176

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        449 kr
        Välj färg:
        forge grey
        Online Finns i lager
        Köp online, hämta i butik Tillgänglig i 36 butiker

        Beskrivning

        Tekniska detaljer

        Storleksguide

        Truckerkeps med skärm av återvunnet fiskenät

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        P-6 Logo Trucker Hat från Patagonia kombinerar noggrant utvalda material med enkel och funktionell design. Skärm av återvunnet fiskenät, baksida av ventilerande polyester mesh och resterande i ekologisk bomull. P-6-loggon i fronten och klassisk truckerkeps-design. Justerbar i nacken för ökad passform och band på insidan av ekologisk bomull.

        I korthet

        • Skärm av återvunnet fiskenät
        • Ekologisk bomull och polyestermesh
        • P6-logo i fronten
        • Midcrown
        • Sydd i Fairtrade™-certifierad fabrik

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Det första kriteriet handlar om material från växt- och djurvärlden. Förnybara råvaror är bra ur miljösynpunkt – men materialen måste dessutom vara producerade på ett hållbart och/eller ansvarsfullt sätt. Vi utgår från de ledande internationella certifieringarna inom till exempel eko-bomull, merinoull och dun. För att få poäng i denna kategori ska minst 20 procent av ett huvudmaterial komma från en sådan källa.

          Certifieringar vi tar i beaktande när vi bedömer produkten är till exempel GOTS-certifierad ekologisk bomull, RDS-certifierat dun, samt märkningar inom andra materialkategorier som ull, hampa, linne och läder. Även träbaserade material som Tencel från hållbart producerade cellulosafibrer tas med i bedömningen. Här krävs då att råvaran har en certifiering, till exempel FSC (Forest Stewardship Council).

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger
        Storlek
        OneSize
        Vikt
        91 g
        Material
        100 % ekologisk bomull, 100 % återvunnet fiskenät (skärm)
        Material 2
        100 % polyester mesh (baksida)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        P-6 LOGO TRUCKER HAT

        Beskrivning

        Truckerkeps med skärm av återvunnet fiskenät

        Klassisk keps i truckermodell. Tillverkad av ekologisk bomull, återvunnet fiskenät och ventilerande mesh av polyester.

        P-6 Logo Trucker Hat från Patagonia kombinerar noggrant utvalda material med enkel och funktionell design. Skärm av återvunnet fiskenät, baksida av ventilerande polyester mesh och resterande i ekologisk bomull. P-6-loggon i fronten och klassisk truckerkeps-design. Justerbar i nacken för ökad passform och band på insidan av ekologisk bomull.

        I korthet

        • Skärm av återvunnet fiskenät
        • Ekologisk bomull och polyestermesh
        • P6-logo i fronten
        • Midcrown
        • Sydd i Fairtrade™-certifierad fabrik

         

        Ett Grönare val

        För att få märkas med "Ett grönare val" behöver en produkt uppfylla vissa kriterier. Ett grönare val innebär inte att en produkt är till 100 procent miljöanpassad, men den garanterar att tillverkaren har gjort aktiva val för att göra produkten mer miljövänlig. Denna produkt uppfyller följande kriterier för "Ett grönare val":
        • Transparens och spårbarhet

          Bakom en friluftsprodukt finns ofta en lång kedja av leverantörer, med tillverkare av material, fabriker där plaggen sys, transportörer etc. När vi bedömer produkters miljö- och sociala påverkan underlättar det mycket om ett varumärke berättar öppet om så stora delar av leverantörs- och produktionskedjan som möjligt, det som brukar kallas transparens. Exempel på transparanta system som kan ge Ett grönare val-poäng är Down Codex från Mountain Equipment och Footprint Chronicles från Patagonia. Poäng kan även ges om delar av kedjan är synlig.

          En öppen och transparent leverantörs- och produktionskedja är också viktig för företaget själva. Det ger insyn i var och hur deras produkt är producerad och ger därmed viktig information och mätbara data för förändring. Denna information ger möjlighet för företag att lättare bevaka och agera när det kommer till sociala eller miljömässiga överträdelser inom leverantörskedjan. När vi bedömer en produkt utifrån detta kriterium måste delar av, eller hela leverantörskedjan vara kartlagd på produktnivå. Dessutom måste informationen vara offentligt tillgänglig/synlig.

        • Välgörande ändamål eller kompensation

          Många friluftsföretag vill ge tillbaka till naturen och samhället omkring dem. Vi ger poäng till produkter som vi bedömer stödjer välgörande ändamål och/eller kompenserar för negativ miljöpåverkan, till exempel koldioxidutsläpp. Till exempel Fjällräven har produkter där en del av intäkterna går till Arctic Fox Initiative Fund. Exped och Ortovox är exempel på företag som tillverkar olika klimatneutrala produkter.

          I utvärderingen av produkten krävs att den är direkt kopplad till ett välgörande ändamål eller en kompensation. Ett exempel är Fjällrävens Arctic Fox-initiativ där 1 procent av intäkterna från utvalda produkter går till olika ideella organisationer som har som målsättning att skydda miljön eller inspirera människor att spendera tid i naturen. Poäng kan även ges för CO2-kompenserade produkter om ett certifikat kan uppvisas.

        • Användning av föredragna naturmaterial

          Det första kriteriet handlar om material från växt- och djurvärlden. Förnybara råvaror är bra ur miljösynpunkt – men materialen måste dessutom vara producerade på ett hållbart och/eller ansvarsfullt sätt. Vi utgår från de ledande internationella certifieringarna inom till exempel eko-bomull, merinoull och dun. För att få poäng i denna kategori ska minst 20 procent av ett huvudmaterial komma från en sådan källa.

          Certifieringar vi tar i beaktande när vi bedömer produkten är till exempel GOTS-certifierad ekologisk bomull, RDS-certifierat dun, samt märkningar inom andra materialkategorier som ull, hampa, linne och läder. Även träbaserade material som Tencel från hållbart producerade cellulosafibrer tas med i bedömningen. Här krävs då att råvaran har en certifiering, till exempel FSC (Forest Stewardship Council).

        • Socialt ansvar

          Goda arbetsförhållanden är viktigt, såsom bra hälsovård, säkerhet på arbetsplatsen och aspekter som barnomsorg, måltider och boende för anställda. Vi använder resultat av sociala granskningar och poängsätter produkter utifrån dem. Granskningarna görs vanligtvis av ett oberoende granskningsföretag som följer internationella standarder som FLA (Fair Labor Association), FairTrade, FWF (Fair Wear Foundation), BSCI (Business Social Compliance Initiative), eller liknande.

          För att få poäng inom detta kriterium måste minst 50 procent av produkten ha producerats i en fabrik med goda eller mycket goda resultat inom hälsa, säkerhet och arbetsförhållanden. Ett giltigt certifikat med hög ranking måste kunna tillhandahållas. Sådana certifikat kan exempelvis vara BSCI A+B, WRAP Gold och Platinum, eller SA8000.

        • "No-Go" criterias

          • PFC-användning
          • Biocider
          • Produktion i så kallade ”riskländer”
          • Produkten innehåller Bisfenol A (BPA)
          • Flamskyddsmedel
          • Polyvinylklorid (PVC)
          • Aluminium med direkt livsmedelskontakt
          • Solskydd eller annan kosmetik innehållande oxybenzone
          • Engångsartiklar
          • Komponenten tritium i självlysande färger

         

        Tekniska detaljer

        Storlek
        OneSize
        Vikt
        91 g
        Material
        100 % ekologisk bomull, 100 % återvunnet fiskenät (skärm)
        Material 2
        100 % polyester mesh (baksida)
        Ett grönare val
        ja
        Ett Grönare Val - uppfyllda kriterier
        Transparens och spårbarhet, Välgörande ändamål eller kompensation, Användning av föredragna naturmaterial, Socialt ansvar
        Hållbarhetsmärkningar
        Fairtrade
        Hållbarhet
        Återvunnen
        Art.nr
        2067176

        Storleksguide

        P-6 LOGO TRUCKER HAT
        Ställ en fråga
        Undrar du någonting om denna specifika produkt som du inte funnit svar på ännu? Då är du välkommen att fråga oss. Våra experter har lång erfarenhet och hjälper dig gärna.

        Vi kommer att besvara din fråga så snart vi har möjlighet.
        Med vänlig hälsning,Naturkompaniets kundtjänst

        Passande tillbehör

        Du kanske också gillar 
        5
        2 Recensioner
        Skriv din recension

          I recensionen skriver du vad du tyckte om produkten när du använt den.
          Frågor om produkten inför ett köp skickar du via knappen "Ställ en fråga" ovan.

          Endast förnamn & första bokstaven i efternamn visas i recensionen när den publiceras.

               

        08.11.2021 Snygg design
        från: anibal T.
        Härlig keps med fin design, rymlig och prisvärd, lite synd att det tar slut i lager så fort.
        Ja, jag skulle rekommendera den här produkten
        Hjälpte den här recensionen dig? Klicka på upp - eller nerpilen.
        Din åsikt har skickats.
        Rapportera recensionen till Naturkompaniet
        11.06.2020
        från: André M.
        En grym keps!
        Ja, jag skulle rekommendera den här produkten
        Hjälpte den här recensionen dig? Klicka på upp - eller nerpilen.
        Din åsikt har skickats.
        Rapportera recensionen till Naturkompaniet
        double-arrows-up
        Tack för din registrering!

        Nu behöver du bara klicka på bekräftelselänken vi har skickat till den angivna e-postadressen.
        Tack för din registrering!

        Ange en giltig e-postadress